Joga pri zdravljenju ekstremne anksioznosti in živčnosti tretji del

stres-7

Joga nidra in meditacija

Meditacija in joga nidra sta ključna praksa pri upravljanju fobične anksioznosti in živčnosti. Joga ni zasnovana predvsem kot terapija, ampak da bi nas pripeljala do večje ozaveščenosti in mirnosti, tudi do preoblikovanja. Joga nas uči, da spremenimo notranje okolje, tako da se bodo vsi naši strahovi, tesnobe in bede postopoma zmanjševali. Meditacija lahko prinese nekaj prostora v notranjo kletko. Pomemben vidik prakse joge je samoprijem. Za fobično anksioznost in živčnost je značilen strah pred lastno naravo in z zavračanjem tega, kar dejansko občutimo, z drugimi besedami, z averzijo. Fobiji pogosto iščejo velike dolžine, da bi skrili svoje strahove od drugih, resnično pa je veliko fobij povezanih z anksioznostjoin živčnostjo o tem, kako nas bodo drugi zaznali, kar odraža našo samorast.

Praksa antar mouna, “notranja tišina”, nam omogoča gledanje uma brez sodbe, ki omogoča, da vse misli pridejo v mislih in sprejmejo vse naše izkušnje, kot so notranje povzročene. “Zunanji” pogoji, kot so zvoki, se prinesejo v notranje izkušnje in se naučimo spoštovati naše navadne reakcije. Antar mouna je koristna tehnika za uporabo, ko razmere motijo situacijo, saj se reakcija, namesto da bi bila potisnjena ali se je izognila strahu, sovraštvu ali averziji, vztrajno spoštuje: se soočamo s strahom. Ajapa japa se priporoča tudi za anksioznost in živčnost. Ta praksa, ki vključuje ponavljanje mantre, tako da postane spontana, učinkovito opozarja na situacijo, ki je sprožila anksioznost in živčnost. Morda je bolj učinkovita kot Ant antena, kadar je občutek averzije prevelik, saj odvrača razmišljanje od situacije – tehniko, ki jo uporabljajo terapevti v anksioznem upravljanju.

Ljudje, ki se soočajo s fobijami, so pogosto v izgubi, da bi razložili, zakaj se bojijo tega predmeta ali situacije. Vedo, da je anksioznost “iracionalna”, vendar ne more dostopati do prvotnega povzročitelja, ki je lahko globoko zatrt. Po mojem mnenju je joga nidra verjetno najmočnejša praksa pri dolgotrajnem zdravljenju fobij in skrajne anksioznosti ter živčnosti. Ne samo, da ponuja sprostitvene spretnosti, ki so tako koristne za fobično osebo, se lahko uporablja tudi v procesih izpostavljenosti, desenzibilizacije in poplav. Ko so seznanjeni s stanjem joge nidre, oseba vizualizira prehod skozi strahopetno doživetje v domišljiji, medtem ko ostane v sproščenem stanju: od najlažje situacije (desenzitizacije) bodisi od najbolj zastrašujoče (poplave). Podobno, ko lahko v dejanskem stanju, oseba uporablja yoga nidra tehnike, da se sprostite in “ostanejo” s strahom. Joga nidra deluje tudi kot “pomirjevalo” za uravnoteženje hipotalamusa in razbremenitev stanja tesnobe.

Najpomembneje je, da redna praksa joge nidre omogoča dostop do globokih nezavednih in podzavestnih sil, ki so osnova za fobijo in jim omogoča sproščanje. V naprednih fazah joge nidre so strokovnjaki naprošeni, naj prostovoljno predložijo ogrožanje čustev, hkrati pa ohranijo stanje globoke sprostitve in “zavedanje prič” za celoten proces. Oblikovati je treba poseben program joge nidre, ki se začne z osnovno tehniko in nadaljuje v posebne vodene vizualizacije, z učiteljem, ki lahko skozi ta proces usmerja osebo. Terapija in joga lahko v tem kontekstu dobro sodelujeta.

Zaključek

Jogični pristop k terapiji fobij in sorodnih anksioznih stanj nudi resnično korist za bolnika. Joga premakne poudarek iz zunanjega okolja na notranji odnos in od »določanja« um ali ega do sistemskega preoblikovanja. Končno, pooblašča osebo, da postane njihov lasten zdravilec, učitelj in psihoanalitik!